Asiakastarinat

Conaxess Trade Finland Oy

01.07.2019


Conaxess Trade Finland Oy on yksi Suomen johtavista päivittäistavarakaupan myynti- ja markkinointiyrityksistä. Yritys tarjoaa tehokkaita ja räätälöityjä Road to Market -ratkaisuja päämiesten brändeille, Suomen vähittäiskaupassa ja HoReCa-kanavassa. Erilaisten kampanjoiden, tuotelanseerausten ja kuluttajapromootioiden hallinta ja seuranta edellyttävät toimivia työkaluja myyntiedustajien ja markkinointivastaavien tueksi. ”Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa” ja ”totuus näkyy myymälässä”, ovat tuttuja sanontoja, jotka Conaxess Trade haluaa todentaa yhteistyökumppaneille tehokkaalla ja toimivalla järjestelmällä.

SnapShop otettiin käyttöön alkuvuodesta 2018, kun käytössä olleen vanhan ja kankean kuvapankin tilalle valittiin moderni vaihtoehto. Conaxess Tradella SnapShopia käyttää 16 edustajaa päivittäin ja edustajat raportoivat erilaisista toteutuksesta (esim. kampanjanäkyvyys, hyllyilme, hintaseurannat jne.) helposti Snapshopiin tallennettujen kuvien avulla.

”SnapShop on vastannut tarpeisiimme todella hyvin. Sovelluksen avulla kaikilla on reaaliajassa sama tieto kampanjoiden tilanteesta ja raportointi eteenpäin esimerkiksi päämiehille käy niin ikään helposti”, kehuu Conaxess Traden markkinointikoordinaattori Mikaela Melander.

Käyttöönotto sujui mutkattomasti. Pääkäyttäjänä toimiva Mikaela sai riittävän perehdytyksen, jonka jälkeen kenttäväen koulutus kävi helposti.

Suunnittelusta toteutukseen ja seurantaan

Conaxess Tradella Brand Managerit laativat myyntiedustajille raamit myymälöissä tehtäviä toimenpiteitä varten. Myyntijaksojen suunnittelupalavereissa päätetään painopistealueet ja esimerkiksi käytettävät materiaalit. Vastuu toteutuksesta jää myyntiedustajille ja Brand Managerit saavat sähköpostitse ilmoituksen oman vastuualueen toteutetuista esillepanoista. Toki tapahtumia voi halutessaan seurata myös sovelluksen aikajanalla.

”Päivittäisiä myymäläaktiviteetteja on todella paljon ja SnapShopin avulla seuranta on helppoa. Seuraamme tarkasti näkyvyyttä sekä tehtyjen toimenpiteiden ja käytettyjen resurssien vaikutusta tuloksiin”, Mikaela kertoo.

Reaaliaikaisen seurannan lisäksi uusia kampanjoita suunniteltaessa on helppo palata aiempiin toteutuksiin ja valikoida parhaat keinot.

SnapShopin avulla näemme mikä myymälässä toimii ja miten kampanjoita voisi edelleen kehittää.”

Informaatio avainasemassa

Puolentoista vuoden käytön ajalta kuva-arkistoon on kertynyt yli 6000 kuvaa.

”Yksittäinen myyntiedustaja on ladannut puolentoista vuoden aikana jopa 1000 kuvaa ja järjestelmän helppokäyttöisyys on aktivoinut ottamaan ja välittämään kuvia myös toimeksiantojen ulkopuolelta esimerkiksi kilpailijoiden toteutuksista.”

SnapShopin ansiosta kuvamassa on automaattisesti arkistoitu asiaankuuluvilla kategorioilla varustettuna. Oikeiden kuvien etsiminen erilaisia raportteja tai uusien kampanjoiden ideointia varten on nopeaa ja vaivatonta. Kuvien määrä on suoraan verrannollinen saatuun informaatioon.

”Mahdollisimman laaja otanta tehdyistä toimenpiteistä tukee ydintoimintaamme, joten on tärkeää, ettei meidän tarvitse miettiä kuvien määrää tai niiden lajittelua. Kun kaikki tapahtuu automaattisesti, olennainen informaatio on aina parin klikkauksen päässä.”

Myyntiedustajat näkevät toistensa kaikki kuvat, joka luo automaattisesti yhtenäisyyttä esillepanoihin ja luo myös tervettä kilpailua toteutuksiin. Sovellus onkin otettu ilolla vastaan.

”SnapShop on tehokas ja näppärä työkalu, joka helpottaa reaaliaikaista toteutusten seurantaa aina myyntiedustajalta päämiehelle asti.”

Tutustu SnapShoppiin

© 2024 by MORE Mobile Relations